Türkiye’de kemik iliği nakli

Türkiye’de kemik iliği nakli yaptırmayı mı düşünüyorsunuz? İstanbul’da kemik iliği nakli hakkında her şeyi öğrenin: Prosedür, Maliyetler, İyileşme. İstanbul’da başarılı bir tedavi için ücretsiz fiyat teklifi alın.

EniyiKlinik.com, Türkiye’de kemik iliği nakli hakkında bilgi sağlar ve nitelikli Türk cerrahlarla bir operasyon rezervasyonu yapmanıza yardımcı olur. Bu içerik yalnızca bilgi amaçlıdır ve profesyonel tıbbi tavsiyenin yerini alması amaçlanmamıştır.

Türkiye’de kemik iliği nakli ne kadara mal olur?

Otolog kemik iliği nakilleri, bir donör arayışı ve daha fazla sayıda test gerektiren allojenik nakillerden daha ucuzdur.

Bu nedenle, gerekli kemik iliği naklinin türüne bağlı olarak, bu tedavinin maliyeti 25.000 € ile 65.000 € arasında değişmektedir . Hindistan dışında Türkiye, kemik iliği naklinin en ucuz olduğu Avrupa ülkesidir ve Avrupa’dakinden üç kat daha ucuza mal olmaktadır.

Türkiye’de kemik iliği nakli25,000 €’dan başlayan fiyatlarla

Giriş

Kemik iliği nakli, lösemi (kan kanseri), diğer kanserler veya bazı kalıtsal hastalıklar gibi ciddi hastalıklardan muzdarip birçok hasta için hayati bir tıbbi prosedürdür.

Diğer tedaviler beklenen iyileşmeyi sağlayamadığında, kemik iliği nakli (BMT) bazen bir hastayı kurtarmak için tek şanstır.

Hastanın kendi kök hücrelerini, muhtemelen sağlıklı bir donörünkilerle değiştirmeyi amaçlayan bu prosedür, 32.000’i Avrupa’da olmak üzere dünya çapında yılda 50.000’den fazla hastayı kapsamaktadır.

Uygun fiyatlarla en iyi nakil teknolojileriyle donatılmış olan Türkiye, dünyanın dört bir yanından gelen hastaları ağırlayarak onlara tıbbi bir seyahat sırasında ek bir iyileşme umudu sunuyor.

Kemik iliği nakli nedir?

Kemik iliği , kemiklerin içinde bulunan yumuşak, süngerimsi bir maddedir. Beyaz kemik iliği ve kırmızı kemik iliği arasında bir ayrım yapılır.

Hematopoetik kök hücrelerden oluşan kırmızı kemik iliği, vücudun düzgün çalışması için gerekli olan çeşitli kan hücrelerini (beyaz kan hücreleri, kırmızı kan hücreleri, trombositler) üretir.

Lösemi veya aplastik anemi gibi hastalıklar nedeniyle kemik iliği düzgün çalışmadığında, kemik iliği nakli (veya kök hücre nakli veya hematopoetik hücre nakli) gerekli olabilir.

Bu işlemde hastalıklı veya hasarlı il ik, hastanın kendisinden, uyumlu, sağlıklı bir donörden veya hatta göbek kordonundan alınan sağlıklı hücrelerle değiştirilir.

Prosedürün amacı normal kan hücresi üretimini yeniden sağlamak ve hastanın bağışıklık sistemini güçlendirmektir.

Hangi hastalıklar kemik iliği nakli gerektirir?

Kemik iliği nakli, kan sisteminin ciddi hastalıklarından ve bazı kanserlerden muzdarip hastalar için tasarlanmıştır. Erkekler, kadınlar ve çocuklar için mevcuttur.

Kemik iliği naklinin gerekli olabileceği başlıca hastalıklar şunlardır:

• Lösemi (lenfoblastik, miyeloid) ;
  • Lenfoma
  • Multipl miyelom;
  • Miyelodisplastik sendromlar (MDS) ve miyeloproliferatif bozukluklar (MDS);
  • Şiddetli anemi (aplastik, kalsifik, Fanconi);
  • Talasemi;
  • Bağışıklık yetersizlikleri.

Transplantasyon ayrıca kemoterapi veya radyoterapi gibi ağır tedavilerin ardından ciddi hasar görmüş hücreleri yeniden üretmek veya başka bir hastalığı (meme kanseri, multipl skleroz vb.) tedavi etmek için de kullanılabilir

Türkiye’de gerçekleştirilen farklı kemik iliği nakli türleri nelerdir?

Kemik iliği nakli prosedürlerinde uzmanlaşmış Türk kuruluşları, Avrupalı meslektaşları gibi, mevcut tüm nakil türlerini gerçekleştirebilecek donanıma sahiptir.

Otolog kemik iliği nakilleri

Otolog kemik iliği nakli veya ototransplantasyonda hastalar kendi sağlıklı kök hücrelerinin naklini alırlar. Bunlar genellikle yoğun anti-kanser tedavisinden önce toplanır, daha sonra bağışıklık sistemini ve trombosit üretimini eski haline getirmek için yeniden enjekte edilir.

Allojeneik kemik iliği transplantasyonu

Allojeneik kemik iliği nakli, uyumlu bir donörden alınan kök hücrelerin hastaya aktarılmasını içerir. Bu prosedür, hastanın kusurlu veya hastalıklı kemik iliğini normal işlevine kavuşturmak amacıyla sağlıklı kök hücrelerle değiştirmek için kullanılır.

Donörün nereden geldiğine bağlı olarak farklı allojenik kemik iliği nakli türleri vardır:

• donör tam uyumlu yakın bir akrabadır (genellikle bir erkek veya kız kardeş). Eğer donör hastanın ikiziyse, bu sinjeneik (izojenik) nakil olarak bilinir. Yukarıda belirtildiği gibi, kök hücreler göbek kordonundan da alınabilir;
  • donör yakın bir akrabadır ancak doku antijen uyumu tam değildir (%50). Haplo-özdeş nakil olarak adlandırılan bu nakil ek teknik kaynaklar gerektirir;
  • donörün aile bağları yoktur, ancak tam uyumludur;

Türkiye’de kemik iliği nakli nasıl gerçekleştirilir?

Kemik iliği nakli prosedürü, öngörülen nakil türüne bağlı olarak farklılık gösterir.

Türkiye’de otolog kemik iliği nakli prosedürü

İlk olarak, hastanın kök hücreleri ya cerrahi olarak kalça kemiğinden (genel anestezi altında) ya da ilaç uyarımını takiben basit bir kan testiyle (periferik kan) güvenli bir şekilde toplanır .

Morfologlar kök hücreleri izole eder, bunlar daha sonra saflaştırılır ve dondurulur.

Hasta yoğun tedavisini (kemoterapi veya radyoterapi) tamamladığında, sağlıklı hücreler yeniden enjekte edilir. Greft genellikle ameliyat sırasında ya bir kateter (ince, esnek bir tüp) kullanılarak doğrudan kemik iliğine ya da bir damara infüzyon yoluyla uygulanır.

Türkiye’de allojenik kemik iliği nakli prosedürü

Nakil yapılmadan önce hasta, başarı şansını artırmak için hazırlanır. Süresi kök hücrelerin kaynağına bağlı olan (6 ila 9 gün arasında) bir kemoterapi kürü uygulanır. Amacı, kemik iliğinde kalan kanser hücrelerini yok etmek ve böylece yerlerine sağlıklı hücreler yerleştirmektir.

Kemoterapi biter bitmez, yani ertesi gün, kemik iliği nakli damar yoluyla, transfüzyonla aynı şekilde, yavaşça ve tıbbi gözetim altında gerçekleştirilir.

Her durumda hasta nakilden sonraki 24 saat boyunca yakından izlenir.

Kemik iliği naklinin riskleri nelerdir?

Kemik iliği naklinden sonra en sık görülen komplikasyon reddir ve bu allojenik nakillerle ilgilidir. Reddedilme riskini sınırlamak için hastaya immünosupresif tedavi verilir. Bunlar, vücudun yabancı hücrelere karşı bağışıklık tepkisini önlemek için özel olarak tasarlanmış ilaçlardır.

Her tıbbi prosedürde olduğu gibi, enfeksiyon riski de göz önünde bulundurulur. Olası komplikasyonlardan kaçınmak için hasta steril bir odada izole edilir ve bunları hem önlemek hem de iyileştirmek için gereken tıbbi tedavi ve bakımı alır.

Kemik iliği nakli için neden Türkiye’yi seçmelisiniz?

Türkiye ve özellikle de İstanbul, kaçınılmaz Boğaz’ın yakınında yer alan çok sayıda sağlık kuruluşuna sahip bir şehir olarak, medikal turizm için giderek daha popüler bir yer haline gelmektedir. Ve bunun iyi bir nedeni var!

Son birkaç on yılda Türkiye, başarılı kemik iliği nakillerinde Avrupa lideri olarak kendini kanıtlamıştır. Dünya çapında Amerika Birleşik Devletleri, Almanya ve İsrail ile rekabet etmektedir.

Dünyaca ünlü birçok hematolog Türkiye’de çalışmaktadır. Bu doktorlar onkohematoloji alanında sağlam bir deneyime sahiptir ve bazıları 30 yılı aşkın süredir bu alanda çalışmaktadır.

Türk hastaneleri, çok sayıda uluslararası akreditasyona sahip olmalarının da gösterdiği gibi, modern tıbbın titiz standartlarına uymaktadır. Türkiye’nin kök hücre nakli merkezleri EBMT (Avrupa Kan ve İlik Nakli Grubu) tarafından onaylanmıştır.

Dahası, Türkiye’de tedavinin maliyeti birçok Avrupa ülkesine göre oldukça düşüktür, genellikle %50 daha azdır ve bu da kaliteden ödün vermeden tedaviyi daha erişilebilir kılmaktadır.

Uluslararası hastalara kişiselleştirilmiş ve özenli yaklaşımlarıyla tanınan İstanbul ve diğer Türk şehirlerindeki klinikler ve hastaneler kapsamlı destek programları sunmaktadır.

Kemik iliği naklinden sonra Türkiye’de ne kadar kalmam gerekiyor?

Otolog kemik iliği nakli durumunda Türkiye’de kalış süresi yaklaşık 70 gündür. Genellikle 45 gün süren hastane yatışını ayakta tıbbi gözetim takip eder. Bu da hastanın üç hafta daha Türkiye’de kalmasını gerektirmektedir.

Allojeneik kemik iliği nakli (akraba dışı donör) durumunda, hastanede iki ay da dahil olmak üzere toplam kalış süresi 120 gündür.

Türkiye’de kemik iliği nakli için en iyi hastaneyi nasıl seçerim?

Kemik iliği naklitedaviniz için en uygun hastaneyi seçmek için birkaç şeyi öğrenmeniz gerekir:

• Gerçekleştirilen kemik iliği naklitürleri ;
  • Varsa hastanın yaş sınırı; bazı kemik iliği nakli merkezleri 16 yaşın altındaki hastaları kabul etmemektedir;
  • Doktor(lar)ın deneyimi;
  • Herhangi bir donör arayışı da dahil olmak üzere nakil için genel tedavinin maliyeti.

Sıkça sorulan sorular

Türkiye’de kemik iliği nakli sonrası iyileşme süresi ne kadardır?

Genel olarak kemik iliği naklinden sonra iyileşme süresi 2 aydır. Yeni kemik iliği, işlemden yaklaşık 20 gün sonra kan hücreleri üretmeye başlar, ancak bunların normal seviyelere dönmesi 6 ila 12 ay sürebilir.

Türkiye’de kemik iliği naklinde başarı oranı nedir?

İstanbul’daki bir hastaneden Profesör Betül Tavil’e göre, kemik iliği nakilleri Türkiye’de %90 oranında etkili olmaktadır. Türkiye’de giderek artan kemik iliği nakli sayısı, Türk kuruluşlarının güvenli ve sağlıklı nakiller sağladığına tanıklık etmektedir.

Kemik iliği naklinin yan etkileri nelerdir?

Kemik iliği nakilleri baş ağrısı, bulantı, kusma, ağrı, anemi, tansiyon düşüklüğü, nefes darlığı, ateş ve hatta enfeksiyon gibi yan etkilere neden olabilir. Daha ciddi olarak, kanama veya graft-versus-host hastalığı olabilir.

Kemik iliği nakli prosedürü ne kadar sürer?

greft donörden alındıktan 12 ila 36 saat sonra damardan verilir. Yaklaşık 3 ila 4 saat süren işlemin ardından büyük bir enfeksiyon riskine maruz kalan hasta 2 ila 4 hafta boyunca steril bir odada izole edilir.

Türkiye’de bir donör için ne kadar beklemem gerekiyor?

Akraba dışı bir donörden allojenik kemik iliği nakli için uygunsanız, doktorunuz 73 Fransız ve uluslararası ilik nakli kayıtlarında bir donör arayacaktır. Bekleme birkaç haftadan birkaç aya kadar sürebilir.

Kimler kök hücre bağışçısı olabilir?

Sağlık durumu iyi olan, 18 ila 35 yaşları arasındaki herkes kök hücre bağışında bulunabilir. Bununla birlikte, akraba olmayan bir donörde 1 milyonda 1 olan uyumluluk olasılığı erkek ve kız kardeşler arasında ¼’tür, bu nedenle önce hastanın kardeşlerinin test edilmesi önemlidir.