Türkiye’de beyin tümörlerinin tedavisi

Türkiye’de beyin tümörü tedavisi mi düşünüyorsunuz? Bu nihai kılavuz, İstanbul’daki prosedür, iyileşme ve maliyet hakkında bilmeniz gereken her şeyi içerir. Bir fiyat teklifi isteyin ve Türkiye’de başarılı beyin tümörü tedavisi için en iyi fiyatı alın.

EniyiKlinik.com, Türkiye’de beyin tümörü tedavisi hakkında bilgi sağlar ve nitelikli Türk cerrahlarla bir ameliyat rezervasyonu yapmanıza yardımcı olur. Bu içerik yalnızca bilgi amaçlıdır ve profesyonel tıbbi tavsiyenin yerini alması amaçlanmamıştır.

Türkiye’de beyin tümörü ameliyatı ne kadara mal oluyor?

Türkiye’de bir beyin tümörünün tedavisi ortalama 9.000 ila 25.000 € aras ındadır. Buna genellikle hastanede yatış ve beş gecelik otel konaklama masrafları, cerrahın ücretleri, ilaçlar ve ameliyat sonrası takip dahildir. Bir fiyat teklifi talep ederek, ulaşım, konaklama, tercüman ve ameliyat sonrası takip dahil olmak üzere tüm tedavi maliyetini kapsayan bir fiyat elde edeceksiniz.

Türkiye’de beyin tümörü tedavisi9 000 €

Giriş

Beyin, kafatası tarafından korunmasına rağmen, yine de her türlü dış saldırıya maruz kalır ve bunlardan bazıları beyin tümörü oluşumuna yol açabilir.

ICM’ye (Institut du Cerveau et de la Moelle épinière) göre, Avrupa’da her yıl 240.000 yeni beyin tümörü vakası teşhis edilmektedir.

Neyse ki, tüm yaş gruplarını etkileyen ve genellikle ölümcül olan bu hastalıkla mücadele etmek için çeşitli tedavi seçenekleri mevcuttur.

Türkiye ‘nin beyin tümörü tedavisi için neden tercih edilen bir destinasyon olduğunu öğrenin.

Farklı beyin tümörü türleri nelerdir?

Beyin tümörü, anormal şekilde çoğalmış hücrelerden oluşanzararlı bir kitlenin ortaya çıkmasıyla tanımlanır.

Beyin tümörünün iki kategorisi vardır: beyinden kaynaklanan birincil tümörler ve ikincil veya metastatik tümörler. İkincisi, vücudun başka bir yerindeki birincil kanserden yayılan kanser hücreleridir .

Bilim insanlarına göre, iyi huylu veya kötü h uylu (kanserli) olmalarına ve glial hücrelerin rolü nöronları korumak olduğu için glial veya glial olmayan olmalarına göre sınıflandırılan 150’den fazla beyin tümörü türü vardır.

İşte farklı beyin tümörü türleri :

• Hipofizadenomu : Hipofiz bezinde bulunan iyi huylu tümör;
  • Astrositom : Kansere dönüşebilen ve beynin herhangi bir bölgesinde glial hücrelerden gelişen iyi huylu tümör;
  • Ependimom : genellikle iyi huylu olan bu tümör beyinde veya omurilikte bulunabilir;
  • Glioblastoma : glioma ailesinin bir üyesi olan bu tümör beynin çeşitli bölgelerini etkileyebilir;
  • Glioma : bazıları kanserli, diğerleri değil, bu lezyonlar beyin tümörlerinin ¾’ünü oluşturur;
  • Meningioma : genellikle iyi huylu olan bu tümör meninkslerden gelişir;
  • Nörinom : genellikle iyi huyludur, sinirleri çevreleyen hücrelerden gelişir;
  • Nörofibrom : dejenere olabilen iyi huylu bir tümördür, başta işitme siniri olmak üzere sinirlerden gelişir;
  • Oligodendroglioma : belirli bir glial hücre türünden gelişen bir tümördür.

İstanbul’da akciğer kanseri tedavisi ve Türkiye’de kök hücre tedavisi hakkındaki raporumuzu okuyun.

Beyin kanserinin başlıca nedenleri nelerdir?

Ne yazık ki, beyin hücrelerinin kontrolsüz bir şekilde çoğalmaya başlamasının nedenleri hala tam olarak anlaşılamamıştır.

Bazı çalışmalar,aşırı cep telefonu kullanımının özellikle çocuklarda MSS (merkezi sinir sistemi) tümörlerinde istikrarlı bir artışla ilişkili olduğunu öne sürmektedir.

Bununla birlikte, diğer risk faktörlerinin de bu tümörlerin ortaya çıkmasında etkili olduğu görülmektedir. Bunlar arasında

• Yaş : Çocuklar ve yaşlılar en çok etkilenenlerdir;
  • Cinsiyet : Menenjiyom hariç tüm beyin tümörü türlerinde kadınlar erkeklerden daha az etkilenmektedir;
  • Etnik köken: Asya ülkeleri Avustralya, Kuzey Amerika veya Avrupa’ya göre daha az etkilenmektedir;
  • Vinil klorür, elektromanyetik alanlar veya iyonlaştırıcı radyasyon gibikimyasallara maruz kalma;
  • Bazı viral enfeksiyonlar;
  • Tıbbi geçmişi ve yaşam tarzınıunutmamak..

Beyin tümörüm olup olmadığını nasıl anlarım?

Tümörün yeri, boyutu ve türü semptomlar üzerinde kesin bir etkiye sahiptir. Ancak hedefe yönelik muayenelere yol açması gereken bazı uyarı işaretleri vardır.

Merkezi sinir sistemi (MSS) tümörleri en ölümcül kanser türlerinden biridir, bu nedenle erken belirtileri tanımak çok önemlidir.

Beyin tümörünün belirtileri nelerdir?

Belirtiler, tümörün konumuna bağlı olarak genel veya daha spesifik olabilir.

• Görme, koku alma veya işitme değişiklikleri
  • Hafıza kaybı
  • Uyku bozuklukları
  • Azalmış kas tonusu
  • Epileptik nöbetler
  • Mide bulantısı veya kusma
  • Açıklanamayan yorgunluk
  • Bilinç kaybı
  • Kas spazmları
  • Denge veya koordinasyon ile ilgili sorunlar
  • Konuşma veya yutma güçlüğü
  • Karışıklık

Türkiye’de beyin tümörü teşhisi için yapılan testler ve muayeneler

Doktorunuza danıştıktan sonra, beyin tümörü tanısı koymadan önce bir dizi test yapacaktır. Bunlar klinik ve nörolojik muayeneler, kan testleri ve hepsinden önemlisi tıbbi görüntülemeyi içerir.

• Bilgisayarlı tomografi (BT) taraması ilk basamak incelemedir ve tümörlerin %80’ini tanımlar.
  • PET tar amaları (pozitron emisyon tomografisi) beyin tümörlerinin yerini belirlemek, teşhis etmek ve sınıflandırmak için yaygın olarak kullanılır.
  • MRI (Manyetik Rezonans Görüntüleme) beyin tümörünü tespit etmek için en iyi tekniktir. Kontrast madde lezyonu vurgularken kesin bilgi (boyut, konum, hatta doğa) sağlar.
  • Biyopsi : Bu cerrahi prosedür tümörün tam yapısını belirlemek için kullanılır. Erişilmesi zor bir lezyon olması durumunda stereotaktik biyopsi yapılır. Cerrah kafatasında küçük bir delik açtıktan sonra tümörden örnek almak için bir iğne kullanır.

Türkiye’de beyin tümörleri nasıl tedavi ediliyor?

Beyin tümörlerini tedavi etmek için onkologların kullanabileceği çeşitli prosedürler vardır. Hastanın genel sağlık durumunun yanı sıra lezyonun doğasına, derecesine, boyutuna, konumuna ve ileri evresine bağlı olarak, bir veya daha fazla seçeneği kullanmaya karar verebilirler.

• Cerrahi, tümör çok geniş değilse tamamen rezeke edilmesine veya bu mümkün değilse kısmen çıkarılmasına olanak tanır. Kraniyotomi , kafatasının bir kısmını çıkardıktan sonra tümöre ulaşmayı içerir ve daha sonra yeniden bağlanır. Mümkün olduğunda, küçük bir kamera ve özel aletler kullanılarak yapılan endoskopik cerrahi, ameliyatı daha az invaziv hale getirir.
  • Radyoterapi (harici, dahili, GammaKnife radyocerrahisi) kanser hücrelerini yüksek dozda X ışınları ile bombardıman ederek öldürmek için tasarlanmıştır.
  • Kemoterapi, kanser hücrelerinin çoğalmasını durdurmak ve hatta yok etmek için anti-kanser ilaçları kullanır. Venöz enjeksiyon veya tablet yoluyla uygulanan kemoterapi genellikle ya tümörün boyutunu küçültmek için önceden ya da artık hücreleri ortadan kaldırmak için daha sonra ameliyatla birleştirilir.
  • İmmünoterapi veya biyolojik terapi, hastanın bağışıklık sistemini güçlendirerek mümkün olduğunca etkili olmasını sağlamayı amaçlar.
  • Hedefe yönelik tedavi, kötü tolere edildiğinde kemoterapiye bir alternatiftir. Kanser hücrelerindeki moleküler anormallikler üzerinde etkili olan ve sağlıklı hücreleri koruyan ilaçlar kullanır.

İstanbul’da beyin tümörü tedavisi için ameliyat sonrası iyileşme süresi nedir?

Beyin tümörü ameliyatından sonra bir hastanın iyileşme süresini belirlerken çeşitli faktörlerin dikkate alınması gerekir.

Bu, her şeyden önce ameliyatın karmaşıklığına, gerekli tıbbi bakıma ve hastanıngenel sağlık durumuna bağlıdır.

Ameliyat sonrası bakım ve rehabilitasyon iyileşme sürecini hızlandırmada çok önemli bir rol oynadığından, hastalar ameliyattan sonra birkaç ay boyunca cerrahlarıyla iletişim halinde olmalıdır.

Beyin tümörü ameliyatı için Türkiye’de kalış süresi ne kadardır?

Her vaka farklı olmakla birlikte, beyin tümörü ameliyatı geçiren bir hasta ortalama bir ay Türkiye’de kalmaktadır. Bu süre, cerrahi tedavinin başarılı olması için gereken süreye ve ameliyat sonrası kontrol ve takip muayenelerinin yapıldığı süreye karşılık gelmektedir.

Uluslararası hastaların, iki kişilik konaklama gerektiren bu tıbbi geziye eşlik etmeleri gerekeceği unutulmamalıdır.

Beyin tümörü tedavisi için neden Türkiye’yi seçmeliyim?

Beyin tümörü tedavisi için Türkiye’yi seçmek için birçok iyi neden vardır. İşte bunlardan sadece birkaçı.

• Artan yabancı hasta sayısı ile 2023 yılına kadar 1,4 milyona ulaşacak olan Türkiye, medikal turizmde dünyada 7. sırada yer almaktadır.
  • Ağırlıklı olarak Amerika ve Avrupa’da eğitim almış, nitelikli ve son derece deneyimli beyin cerrahları, yüksek başarı oranlarının da gösterdiği gibi, Türkiye’de çalışmaktadır.
  • Türkiye’deki 28 hastane ve klinik, bu rahatsızlıktan muzdarip hastalara en gelişmiş tıbbi teknoloji ve tedavileri sunmaktadır.
  • Türkiye’nin JCI (Joint Commission International) akreditasyonuna sahip hastanelerinin birçoğu, beyin tümörleri de dahil olmak üzere rekabetçi fiyatlara sahip, çok uzmanlı tedavileriyle dünyaca ünlüdür.
  • Türkiye, hem İstanbul’da ve tarihi Boğaziçi’nde hem de Ankara, Kocaeli ve Trabzon gibi diğer şehirlerde rakipsiz bir dizidüşük maliyetli konaklama seçeneği sunmaktadır.
  • Türkiye’de vize başvurusu prosedürleri, özellikle yeni e-Vize başvuru prosedürü ile çok erişilebilir hale geliyor.

Beyin tümörü tedavisinin başlıca yan etkileri nelerdir?

Uygulanan tedavi(ler)e bağlı olarak, hastalar diğer şeylerin yanı sıra aşağıdakilerle karşılaşabilirler

• Migren
  • Yiyeceklere karşı tiksinti
  • Mide bulantısı ve kusma
  • İshal
  • Saç dökülmesi
  • Cilt değişiklikleri
  • Hafif bilişsel bozukluk

Bir beyin tümörünün tedavi şekli nasıl belirlenir?

Kanser olmayan bir beyin lezyonu genellikle ameliyatla kesin olarak tedavi edilir. Ancak tümörün yeri, tipi, büyüklüğü, kanserli olup olmadığı ve hastaya özgü kriterler, multidisipliner olabilen onkolojik tedaviyi etkiler.

Beyin tümörü cerrahisi hakkında sıkça sorulan sorular

Türkiye’de beyin tümörü ameliyatının ortalama maliyeti nedir?

Türkiye’de bir beyin tümörünün ortalama tedavi maliyeti, gerekli tedavinin türüne bağlı olarak 9.000 ila 25.000 Avro arasında değişirken, bu rakam İngiltere’de en az 18.500 Avro, İspanya’da ise 31.000 Avro’dur.

Türkiye’de beyin tümörü tedavisinde başarı oranı nedir?

Başarı oranı tümörün tipi, derecesi, yeri ve evresinin yanı sıra hastanın genel sağlık durumuna göre de değişmektedir. Bununla birlikte, terapötik ilerlemeler ve gelişmiş hedefleme yöntemleri tedavilerin etkinliğini büyük ölçüde artırmaktadır.

Beyin tümörlerinin tedavisinde en iyi ülkeler hangileridir?

Beyin tümörü tedavisi için diğer popüler yerler arasında İspanya, Almanya, Tunus, Suudi Arabistan, İsrail, Tayland, Güney Kore, Yunanistan, Hindistan ve Güney Afrika yer almaktadır.

Türkiye’de beyin tümörü tedavisi için hastanede kalış süresi ne kadardır?

Beyin tümörünün ameliyatla alınmasından sonra hastalar genellikle 5 gün boyunca gözlem altında tutulur. Bu süre, çeşitli testlerle birlikte, tıbbi ekibin taburcu edilmesine izin vermeden önce hastanın iyi bir şekilde iyileştiğinden emin olmasını sağlar.

Beyin tümörü tedavisinin ardından görülen başlıca yan etkiler nelerdir?

Uygulanan tedaviye bağlı olarak hastalarda diğer semptomların yanı sıra migren, yorgunluk, yemekten kaçınma, bulantı ve kusma, ishal, saç dökülmesi, cilt değişiklikleri ve hafif bilişsel bozukluk görülebilir.